H4C’s staff helps the owners and managers of houses and tourist accomadations to became Homers of new Home 4 Creativity

8

ROBERTA CARUSO
CEO

Entrepreneur and philosophical shaker

I started my first experimental coliving in my own house. From there I discovered that it is  best way to live, work and travel I could ask for. I define myself as a philosophical entrepreneur, because I love to merge together my studies in philosophy with the new methods of creating a business. Today I train and offer technical advice for new business projects in the tourist sector, and I move forward my research on the coliving model which is the base of our project. I strongly believe in the idea that “matter doesn’t create thoughts, but thoughts create matter”

FRANCESCO BIACCA
Growth Hacker

Social digital strategist and project manager

I left Calabria in 1998 to study (before) and to work (after). I learned a lot from the people who welcomed me during the 15 years I spent around Italy, mainly in Bologna and Rome. The “Bolognesi” taught me the importance of working and having method, which I still take with me. From the romans I learned the importance of also having fun in life.
My two biggest passions, technology and traveling, have become my daily job.

I decided to return to Calabria, in Nicotera Marina, a small town of fishermen on the “Coast of the Gods”, because i was looking for a quiet place where I could live in contact with nature and my third biggest passion: the sea. I love to listen and talk with other professionals, giving vent to my curiosity towards the outside world.

9
1

MARIA SCALESE
CMO

Cultural Manager, events creator and community manager

 

“a great universe in a small box, sturdy and fragile, aristocratic and popular, looking for a place to rest”

DAMS degree in Director Institutions, Maria Scalese is a project manager in the cultural area, trainer and events creator.

She cooperates with the major regional theatrical institutions since 2003. Founder of the cultural association “Zagreus”, she creates training project nationally and in the European area.

GIANLUCA MICELI
Policy manager

Administration Manager and expert in managing tourist accommodations

“From simple receptionist to hotel manager, my professional experience has developed in the labour market for more than 20 years. For this reason I move thoroughly, from theory to practice, when I have to plan and then execute a new management strategy. I am very attentive to innovation and ready to adapt every time a new challenge shows up.

11
  • null

    Roberta Caruso

    Homer dell’Hub , imprenditrice e shaker filosofica
    Ho avviato il primo esperimento di coliving a casa mia e da lì ho scoperto che è il miglior modo di vivere, lavorare e viaggiare che potessi desiderare. Mi definisco un’imprenditrice filosofica, perché amo unire gli studi che ho fatto in filosofia con i nuovi metodi di creazione d’impresa.

     

    Oggi mi occupo di formazione e consulenza per nuovi progetti d’impresa in ambito turistico e porto avanti la ricerca sul coliving che sta alla base del nostro progetto. Credo fortemente nel principio che “non è la materia a creare il pensiero, ma è il pensiero che crea la materia”

  • null

    Gianluca Miceli

    Policy manager
    Manager dell’amministrazione ed esperto in gestione delle strutture ricettive

    “Da semplice receptionist a direttore d’hotel, la mia esperienza professionale si è sviluppata nel mondo lavorativo per oltre venti anni. Per questo motivo mi muovo a tutto campo, dalla teoria all’operatività, quando c’è da pianificare e poi eseguire una nuova strategia di gestione. Sono molto attento all’innovazione e pronto a mettermi in gioco ogni qualvolta che ci sia da accettare una nuova sfida.

  • null

    Francesco Biacca

    Growth Hacker – Social digital strategist e project manager

    sono andato via dalla Calabria nel 1998 per studio (prima) e lavoro (dopo). Ho appreso tanto dalle poplazioni che mi hanno accolto durante i 15 anni passati in giro per l’Italia, principalmente tra Bologna e Roma. I bolognesi mi hanno insegnato la cultura del lavoro ed il metodo, che ancora oggi mi porto dietro. Dai romani ho appreso che nella vita è importante anche divertirsi e scherzare oltre che godere dei ritmi lenti.

    Le mie due grandi passioni, la tecnologia ed i viaggi, sono oggi il mio lavoro quotidiano.

    Ho scelto di tornare a vivere in Calabria, a Nicotera Marina piccolo borgo di pescatori sulla Costa degli Dei, perchè ero alla ricerca di un posto tranquillo dove poter stare a contatto con la natura e con la mia terza grande passione: il mare. Amo ascoltare e dialogare con altri professionisti, dando sfogo alla grande curiosità verso il mondo esterno.

  • null

    Maria Scalese

    CCO
    Project manager culturale e organizzatrice di eventi

    “…un grande universo in un piccolo contenitore, solido e fragile, aristocratico e popolare, in cerca di una casa in cui riposare

    Laurea DAMS in Istituzioni di regia, Maria Scalese è project manager in ambito culturale, trainer e organizzatrice di eventi. Collabora con le maggiori istituzioni teatrali regionali dal 2003 e fondatrice dell’associazione culturale Zagreus con la quale si si dedica a progetti formazione non formale in ambito nazionale ed europeo.